Nejhorší jídla, která si můžete dát na snídani

I když váš mozek potřebuje po ránu šálek kávy, vaše tělo potřebuje něco jiného: snídani. Když spíte, metabolismus vašeho těla se zpomalí, protože se připravuje na půst, který ho čeká v noci. Když se probudíte, je stále v pomalém režimu, ale výživná snídaně může nakopnout váš metabolismus a poskytnout tělu potřebnou energii k tomu, aby se vypořádalo s tím, co ho čeká.

Co snídat?

Některé klasické ranní pokrmy jsou vážnými delikventy na dietu (například koblížky a vafle), ale jiné potraviny na snídani nemusí na první pohled vypadat tak nezdravě, jak ve skutečnosti jsou. Ať tak či onak, podívejte se a zjistěte, zda můžete vyměnit jedno z těchto 10 nejhorších jídel na snídani za výživnější výběr.

1. Studené cereálie

I když cereálie milujeme (a hlavně naše děti), pravdou je, že většina z nich je vyrobena z vysoce rafinovaného zrna a obsahuje více cukru, než koblihy. A protože většina obilovin byla během zpracování také zbavena svých živin, výrobci přidali nekvalitní chemické verze vitamínů a minerálů, aby se mohli pochlubit tím, že jejich obiloviny jsou zdravé.

Místo toho: Připravte si domácí ovesnou kaši s ovocem. Pokud už musíte mít na snídani cereálie, dejte si takové, které mají nízký obsah cukru a vysoký obsah vlákniny.

2. Ochucené kávy

Rána jsou hektická a existují dny, kdy je pro nás snazší si kávu koupit cestou do práce. Káva plná mléka, smetany a karamelového aroma jsou po ránu velkou cukrovou bombou.

Místo toho: Dejte si černou kávu (s trochou mléka, pokud to jinak nejde) a k ní snídani. Ani ochucená káva není plnohodnotnou náhradou snídaně.

3. Vysoko-kalorické müsli

Ačkoli se müsli představuje jako „zdravá výživa“, nemusí to být úplně pravda. Komerční müsli jsou připravovány tak, aby chutnaly každému – tedy s obrovským množstvím cukru a malým množstvím vlákniny.

Místo toho: Vytvořte si vlastní směs müsli s nízkým obsahem cukru (8 g cukru nebo méně na porci je ideální). Sledujte počet kalorií kupovaných müsli a dávejte si jen malé porce (například lžíci do jogurtu). Nejezte samotné müsli s mlékem, spíše s pomocí müsli zdokonalujte své pokrmy.

4. Bagety

Bagety jsou špatné hned z několika důvodů. Většina z nich obsahuje více než 350 kalorií a 50 až 60 g sacharidů – což je mnoho. Mouka obsažená v bagetách je vysoce rafinovaná, postrádá vitamíny, minerály a vlákninu. Bez vlákniny k pomalé absorpci bagety rychle strávíme, sacharidy přeměníme na cukr a poté pravděpodobně na tuk.

Místo toho: Zkuste si dát celozrnné pečivo – například plátek chleba se šunkou a zeleninou.

5. Uzeniny

Slanina, klobásy, některé druhy salámů, párků a dalších zpracovaných mas, jsou to nejhorší, co si můžete dát ke snídani. Obsahují velké množství sodíku, nasycených tuků a dusičnanů.

Místo toho: Kupujte si uzeniny, které obsahují maso aspoň z 90 %.

6. Pomerančový džus

Pomerančový džus má díky svému vysokému obsahu vitaminu C pověst zdravého nápoje. Avšak kromě vitamínu C obsahuje více než 9 čajových lžiček cukru na jednu sklenici.

Místo toho: Po ránu si dejte vodu, kávu nebo čaj a snažte se získat denní dávku vitaminu C ze zdravějších zdrojů (kapusta, brokolice, paprika).

7. Müsli tyčinky

Müsli tyčinky jsou většinou cukroví v přestrojení. Mají dlouhý seznam přísad a spoustu přidaného cukru v různých formách (sirup z hnědé rýže, tapiokový sirup, třtinová šťáva atd.).

Místo toho: Opět je nejlepší vyrobit si své vlastní müsli tyčinky s nízkým obsahem cukru.

8. Kalorické smoothie

Smoothie je skvělý způsob, jak doplnit svůj jídelníček o ovoce a zeleninu a jejich živiny. Velmi často ale obsahuje vysoce kalorické přísady, jako je jogurt, ořechy a semena, mléko nebo avokádo. Navíc tekutiny se tráví rychleji než pevná strava, proto nás nadlouho nezasytí.

Místo toho: Dbejte na velikost porcí a počítejte si kalorie ve svém smoothie. Porce by měla obsahovat více zeleniny než ovoce. Nedoslazujte. Můžete přidat vlákninu ve formu doplňku stravy.

9. Slazené jogurty

Nízkotučné, ovocné varianty nebo nízkotučný bílý jogurt nejsou vůbec výživné. Nízké množství tuku je nahrazeno vyšším množstvím sacharidů a dalších nezdravých látek.

Místo toho: Zvolte bílý jogurt a teprve doma můžete přidat sladidla – jako je ovoce, oříšky, müsli nebo domácí marmeláda.

10. Muffiny

Muffiny jsou chutnou a o něco lepší variantou než třeba croissant. I tak ale obsahují spoustu cukru a kalorií.

Místo toho: Pečte si vlastní muffiny doma se zdravějšími přísadami a sníženým množstvím cukru.

Nejhorší jídla na snídani

To, že není zdravé snídat povidlové koláčky nebo buchty všichni víme. Avšak jak plyne z tohoto článku, je třeba dbát na spoustu dalších věcí. Potraviny, které se na první pohled jeví jako zdravé, ve skutečnosti způsobí více škody než užitku. Zaměřte se tedy na to, co snídáte. Zkuste do své snídaně přidat bílkoviny, které vám pomohou v ovládání chutí na jídlo v průběhu celého dne.