Sporty vhodné na hubnutí

Přáli byste si zhubnout? Shodit přebytečná kila a celkově si zpevnit postavu? V tom případě jste tady správně! V dnešním článku se společně prozradíme, jaký sport na hubnutí je nejlepší. Jdete do toho s námi?

Nejlepší sporty na hubnutí

Nezáleží na tom, jestli chcete zhubnout pět, deset nebo patnáct kilo – polovinou úspěchu je začít něco dělat. Hubnutí je samozřejmě i o stravě, doplníte-li ale zdravý jídelníček o vhodný sport, půjde vám hubnutí mnohem rychleji. Teď už ale na nic nečekejme a pojďme si prozradit, jaké jsou nejlepší sporty na hubnutí!

Běhání

  • Vhodné pro: muže i ženy
  • Efektivita: 2000 – 4500 kJ za hodinu
  • Zaměření: rovnoměrné hubnutí celého těla

Běhání je jeden z nejoblíbenějších sportů, protože je nenáročný na vybavení a zároveň neomezuje ani věkem, ani pohlavím. Běhat může každý, kdo se na to cítí. Zpočátku doporučujeme začít pozvolna, zvláště pokud jste až do této chvíle nikdy neběhali – doporučujeme střídat běh s rychlým krokem. Postupně si můžete přidávat jak na délce trasy, tak i na rychlosti tempa.

Bruslení

  • Vhodné pro: muže i ženy
  • Efektivita: až 2000 kJ za hodinu
  • Zaměření: stehna, zadeček a spodní část bříška

Výhodou bruslení je skutečnost, že se mu můžete věnovat jak v teplých, tak i zimních měsících. Získáte tak aktivitu, které je možné věnovat se celoročně – když je teplo, vyrazíte na in-line brusle, když je zima, vydáte se na stadion společně s ledními bruslemi. Díky bruslení můžete nejen zhubnout, ale zároveň si zpevnit spodní část bříška, stehna a vytvarovat zadeček.

Aerobik

  • Vhodné pro: spíše ženy
  • Efektivita: až 1800 kJ za hodinu
  • Zaměření: hubnutí celého těla

Při aerobiku dochází k zapojení celého těla, díky čemuž jsou výsledky k vidění již velmi brzy. I když je tato aktivita spíše ženskou dominantou, rozhodně není zatracená ani pro muže. Při tomto cvičení se kombinují prvky tance, krokových sestav a objeví se zde i pár prvků z bojových sportů.

Plavání

  • Vhodné pro: muže i ženy
  • Efektivita: 1800 – 2800 kJ za hodinu
  • Zaměření: zlepšení kondice, posílení nohou a břicha

Plavání stejně jako běhání není aktivita, která by měla nějaká omezení. Plavat mohou muži i ženy, výhodou je skutečnost, že plavat mohou i lidé s nadváhou, protože jak je známo, voda nadnáší, takže během plavání nedochází k takovému namáhání kloubů – jako je tomu třeba u běhání.

Spinning

  • Vhodné pro: spíše pro ženy
  • Efektivita: až 3500 kJ za hodinu
  • Zaměření: celé tělo

Spinning je jízda na stacionárních kolech, která je fyzicky daleko náročnější, nežli klasická cyklistika. V tomto případě jsou lekce vedené zkušeným trenérem, takže si nešlapete jen tak podle svého, ale držíte se instrukcí, což vás motivuje k lepším výsledkům.

Chůze

  • Vhodné pro: muže i ženy
  • Efektivita: 500 až 1800 kJ za hodinu
  • Zaměření: pozvolné hubnutí

Pokud teprve s nějakou fyzickou aktivitou začínáte a nechcete přepálit start, začněte chodit. Nemáme tím na mysli procházky jen tak „lážo plážo“, ale naopak svižnější chůzi, při které dochází k pozvolnému a postupnému hubnutí celého těla. Navíc chůze je pro nás nejpřirozenější pohyb, tak nad čím ještě více váhat.