Chcete hubnout? Pozor na ztrátu svalů!

Velmi častým nešvarem při hubnutí je ztráta svalové hmoty. Když se člověk rozhodne zhubnout, zpravidla si nedává dostatečný pozor a společně s kily mu z těla odchází i svaly. A to není zrovna žádoucí stav, nemáme pravdu?

Možná i vás děsí představa, že začnete hubnout a přijdete tak nejen o kila, což by bylo samozřejmě v pořádku, ale i o svaly, které rozhodně ztratit nechcete. Proto si v dnešním článku řekneme, na co si dát při hubnutí pozor a jak předejít tomu, že přijdete o svalovou hmotu.

Chcete hubnout hladovkou? Zapomeňte na to!

Chci zhubnout, tak přestanu jíst – tohle je bohužel velmi častá teorie, která je zároveň velmi špatná. A nikam nevede. Pokud jste si mysleli, že začnete hubnout proto, že své tělo budete šidit na jídle, pak věřte, že byste se vydali na hodně tenký led. Hladovění a hubnutí rozhodně nejdou ruku v ruce, spíše naopak. Proto se nesnažte hladovět a nevynechávejte vědomě některá jídla, napáchali byste více škody nežli užitku.

Pozor na to, co jíte!

Asi je vám jasné, že pokud chcete zhubnout, musíte si hlídat, co vlastně jíte. Ono je to vcelku logické, důležité ale je si uvědomit, že není kalorie jako kalorie. Jestliže chcete hubnout tak, že si budete počítat přijat kalorie, měli byste vědět, že je sakra velký rozdíl, jestli přijmete 500 kalorií ze zeleniny nebo 500 kalorií v uzeninách. Ty uzeniny jsou samozřejmě špatně.

Budete-li přijímat nezdravé tuky a sacharidy, budete ztrácet svaly. Chcete-li hubnout a zároveň si svaly udržet, musíte si dávat pozor, jestli vaše přijímaná strava obsahuje vhodné tuky a zdravé cukry.

Potřebujete bílkoviny

Kdo se zajímá o tvorbu svalové hmoty, ten už určitě ví, že k tomu potřebuje bílkoviny. Hodně moc bílkovin, které jsou zodpovědné za růst svalů. Vaše strava by proto měla být bohatá především na bílkoviny, které najdete například v hovězím mase, v mléčných výrobcích, ve vejcích, tvarůžcích nebo v rybách.